Terugblikken en vooruitkijken

1 Els Oliwkiewicz-Borsboom.jpg
Door Els Oliwkiewicz-Borsboom op 27 maart 2018 om 21:41

Terugblikken en vooruitkijken

Wat hebben we een mooie campagneweken achter de rug met als topper een super spannende uitslagenavond woensdag jl. Onze wethouder en lijsttrekker Kees Oskam voerde bij bijna alle debatten het woord en kon daarbij de standpunten van de ChristenUnie goed naar voren brengen en werd hij soms ook vanuit het publiek bevraagd over zaken uit zijn portefeuille, waaronder het wegen- en afvalstoffenbeleid. Naast een ontbijtochtend werd er een fietstocht georganiseerd, waarbij de naamborden van alle kernen zijn schoongepoetst en ook nog de helpende hand werd uitgestoken bij de kinderboerderij en zwembad de Fuut. Persoonlijk heb ik enorm genoten van de inhoudsvolle en inspirerende Ladiesnight en ook de komst van Gert-Jan Segers voor een ontmoeting met diverse vertegenwoordigers vanuit het Sociaal Domein was een kers op de taart. Ook de sociale media werden flink ingezet om de inwoners op te roepen vooral te gaan stemmen. En dat heeft u gedaan!

Tijdens de voortreffelijk georganiseerde uitslagenavond op het gemeentehuis werd al vrij snel duidelijk dat we op eigen kracht (in 2014 kregen we een restzetel) onze 2 zetels mochten behouden en zelfs een stemmenwinst van 11,5% mochten zien. De volgende dag werd bekend dat ik met 283 voorkeurstemmen rechtstreeks in de gemeenteraad ben gekozen. Wat een prachtig resultaat, we willen u hartelijk danken voor uw stem en voor uw vertrouwen. In de fractievergadering mochten we God danken voor deze uitslag en tegelijkertijd om wijsheid en kracht bidden voor de komende tijd.
We zijn de campagne ingegaan met de slogan “Samen Leven” met daarbij 5 speerpunten: ieder mens telt, duurzaam en gezond, investeren in gezinnen, eerlijke groei en schone lucht. We hopen de komende 4 jaren verder uit te kunnen bouwen waar we mee begonnen zijn en deze 5 speerpunten alle aandacht te geven. We hopen en vertrouwen erop dat u ons ook dan weet te vinden. U kunt ons altijd mailen, we gaan graag met u in gesprek.

Hartelijke groet,
Namens de fractie van de ChristenUnie,
Els Oliwkiewicz-Borsboom
eoliwkiewicz@bodegraven-reeuwijk.nl