Campagnenieuws 5 Gemeenteraadsverkiezingen 2022 Bedankt voor uw stem!

Campagnenieuws 5 Gemeenteraadsverkiezingen 2022 Bodegraven-Reeuwijk

Bedankt voor uw stem!

In de laatst gehouden bestuursvergadering samen met de nieuwe fractie lazen we Hebreeën 12 de verzen 1, 2 en 14:

1 Welnu dan, laten ook wij, nu wij door zo'n menigte van getuigen omringd worden, afleggen alle last en de zonde, die ons zo gemakkelijk verstrikt. En laten wij met volharding de wedloop lopen die voor ons ligt,
2. terwijl wij het oog gericht houden op Jezus, de Leidsman en Voleinder van het geloof. Hij heeft om de vreugde die Hem in het vooruitzicht was gesteld, het kruis verdragen en de schande veracht en zit nu aan de rechterhand van de troon van God.
14. Jaag de vrede na met allen, en de heiliging, zonder welke niemand de Heere zal zien.

Zo hebben we de afgelopen periode ook steeds mogen ervaren. Omringd door gebeden mochten we een lijst samenstellen, ontvingen we mensen die zich vol overgave wilden inzetten voor de ChristenUnie. Zowel in de gemeenteraad als tijdens de campagne activiteiten. Steeds hielden we ons oog op Jezus. Van God verwachtten we het. Hij gaf zegen en we kunnen vol dankbaarheid terugkijken.

Uitslag verkiezingen

Wij mochten onze 2 zetels behouden zodat de ChristenUnie Bodegraven-Reeuwijk op volle sterkte kan doorgaan. In totaal verzamelde onze fractie 1.427 van de 15.829 geldig uitgebrachte stemmen.

De nieuwe gemeenteraad zal er als volgt gaan uitzien:uitslag verkiezingen

Het CDA zal als grootste fractie het voortouw nemen en in de loop van de komende week voorstellen over het te lopen proces gaan doen. Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen.

Nieuwe fractie

Als op 30 maart a.s. de nieuwe ChristenUnie-fractie geïnstalleerd zal worden, zullen Els Oliwkiewicz-Borsboom en Johan Langelaar als gemeenteraadsleden namens de ChristenUnie worden geïnstalleerd en de eed afleggen. Tom Kalkman zal als commissielid verder gaan. We zijn dankbaar dat zij hun krachten aan het dagelijkse politieke werk willen gaan geven.

Oude fractie

Matthijs Kortleven (raadslid) en Fred Westerink (commissielid) zullen na jaren politiek actief te zijn geweest hun werkzaamheden per 29 maart beëindigen. Dat is de laatste dag van de oude gemeenteraad, waar afscheid genomen zal worden van de vertrekkende raadsleden. Kees Oskam blijft als wethouder aan totdat er een nieuw college wordt geïnstalleerd. De datum daarvan ligt verder in de toekomst.

Ledenvergadering

Binnenkort zullen we een ledenvergadering uitschrijven waarin we uitgebreid afscheid nemen van hen die gaan vertrekken en de dank uitspreken aan hen die zich zo ontzettend hebben ingespannen om te zorgen dat er posters waren, filmpjes werden opgenomen, advertenties werden gemaakt, website en socials werden gevuld en bijgehouden. Kortom dat we campagne konden voeren.

Video's terugkijken

De afgelopen weken zijn allerlei filmpjes gemaakt en op de website en/of socials geplaatst. Mocht u ze gemist hebben dan zijn ze nog te zien op de website.

Klik daarvoor hier