Opstaan en wel-doen

ArieKlein2zaterdag 20 mei 2017 21:08

Gert-Jan Segers heeft de vertegenwoordigers van de ChristenUnie op het partijcongres getypeerd als mensen die opstaan en wel-doen. Zij zijn geen mensen van de negatieve reactie, maar van de positieve actie. Hij heeft op de negatieve reactie van Alexander Pechthold over het ‘ongewenst’ zijn van de ChristenUnie zijn hand uitgestoken. Alexander en Jan Terlouw krijgen nog een keer de gelegenheid om aan touwtje te trekken om de deur van de ChristenUnie vol vertrouwen binnen te gaan.

Wat een bijbelse houding tegenover de uitspraken van Pechthold om de ChristenUnie ‘ongewenst' te verklaren. We konden samenwerken op basis van het kasboek, maar niet op basis van de Bijbel gaf hij aan. Wat een bijzonder vreemde redenering overigens. Haarscherp komt in beeld hoe binnen deze partij de humanistische geloofsvisie bovengesteld wordt gedacht aan mensen met een bijbelse geloofsvisie. Sterker: hij geeft aan dat deze feitelijk niet in het openbaar bestuur thuis hoort. Pechthold plaatst zichzelf op de lijn van Wilders t.a.v. de islam. En dan toch …. die uitgestoken hand. Deed Jezus dat ook niet?

19 en 20 mei was ik op het ChristenUnie bestuurders en partijcongres. Uiteraard Gert-Jan de hand gegeven. Wat wordt je dáár gesterkt en gevoed. Je deelt de goede zaken met elkaar. Je ondersteunt elkaar in deelsessies. Je krijgt telkens weer de bevestiging van: Yes, ik zit zit bij de goede club. Daar waar geloof écht een stem krijgt. En …. wat mis je veel als je er niet geweest bent. Als U er nog niet eerder bent geweest wil ik voorstellen: stap in de trein, kom met de auto en belééf de ChristenUnie. Een prachtige club van vrouwen, mannen en jongeren van elke leeftijd. Geef hen door uw aanwezigheid vertrouwen voor hun dagelijkse inzet voor de christelijke politiek. Opstaan en Wel-doen karakteriseert hen. Werken in het Koninkrijk der Nederlanden en tegelijk in het Koninkrijk van God. Opdat het ons allemaal welga.

Arie

Column