Berichten geschreven door Fred Westerink

1. Flevoland windmolen.jpg
    Door Fred Westerink op 30 juni 2021

Column: Voor nu en later!!

Dit is belangrijk wanneer wij denken aan klimaatneutraal, milieu, duurzame energie enz. Nu in de gemeenteraad de RES 1.0 is vastgesteld, na een lange periode van voorlopige besluiten, onderzoeken en vooral ook burgerparticipatie moeten we bedenken waarvoor we dit doen. Dit is ook kernachtig door onze fractievoorzitter aangehaald tijdens de raadsvergadering. We doen dit vooral voor de geslachten na ons. Voor, als we die mogen hebben, onze kinderen en kleinkinderen. Wij willen er niet op aangesproken worden dat we niets hebben gedaan. Wij mogen de aarde bewerken als een rentmeester en dat is een zeer verantwoordelijke taak.

Labels: ,

2. Zonnepanelen
    Door Fred Westerink op 5 november 2020

Uitgediept - Regionale Energiestrategie

Hoe kunnen we ervoor zorgen dat wij in Nederland niet langer afhankelijk zijn van fossiele energiebronnen en van import? We willen over naar groene energie, heel Nederland werkt daar aan mee.

De landelijke overheid heeft richtlijnen gegeven over de hoeveelheid energie die opgewekt moet worden. Om aan deze hoeveelheid te komen is het land opgedeeld in regio’s die elk gezamenlijk een aanpak bepalen om de energietransitie in de regio vorm te geven. In het begin van het jaar hebben we een concept Regionale Energiestrategie (RES) besproken waarin de plannen wat betreft energietransitie worden vastgelegd.

3. Coronatijd 1.jpg
    Door Fred Westerink op 22 oktober 2020

Column: Samen

De gemeente is een campagne gestart tegen corona. Misschien heeft u het ook gezien, de inwoners van Bodegraven-Reeuwijk die als een soort Galliërs de strijd aanbinden nu we omsingeld zijn door het coronavirus. Strijdbaar, met elkaar, net zoals het dorpje in het stripboek omsingeld door Romeinse soldaten toch stand houden. Het is zo belangrijk om het met elkaar te doen. Afstand houden valt niet mee wanneer een ander zich er niet aan wil houden. Denken aan een mondkapje wordt gewoner wanneer iedereen het doet. Moeten we hiermee wachten tot de verplichting geregeld is?

4. Fred
    Door Fred Westerink op 13 mei 2019

Vertrouwen

Op het moment dat ik herinnerd werd dat ik deze column moest schrijven was ik net in België om met mijn 12 jarige zoon een unieke ervaring te beleven door als vader en zoon te gaan survivallen. Een unieke ervaring omdat het bij ons niet zo vaak voorkomt dat je zo intensief met elkaar bezig bent. Zowel fysiek als in gesprek. Gesprekken om elkaar beter te leren kennen op verschillende gebieden en een (nog) hechtere band te krijgen met je zoon.
    Het thema was vertrouwen. Wij moesten onze zoons vertrouwen of, anders gezegd, anders vasthouden.

Labels:

5. Wijdeveld excursie
    Door Fred Westerink op 13 oktober 2018

Werkbezoek Weideveld Commissie Ruimte

Waar draait het om in de politiek? Volgens ons om het vertegenwoordigen van de bewoners van onze mooie kernen. Dat dit ook begrepen is blijkt uit het feit dat er nu regelmatig werkbezoeken worden gepland in plaats van het, ook noodzakelijke, uitdiepen van bestemmingsplannen etc.
    Als commissie ruimte zijn wij op 26 september te gast geweest in de wijk Weideveld. Hier kregen wij een rondleiding vanuit het wijkteam. Zij lieten ons zien wat er gebeurt met de groene wijk.

Labels: ,