ChristenUnie stemt op hoop voor de toekomst

dinsdag 05 december 2017 15:44

Hoop voor de toekomst. Dat is waar de ChristenUnie Bodegraven-Reeuwijk op stemt richting de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018. Met de nieuwkomers op de kandidatenlijst wil de ChristenUnie inzetten op bestuurlijke vernieuwing binnen de partij en professionalisering van de fractie en het bestuur. Dat betekent ook afscheid nemen, onder andere van de huidige fractievoorzitter die na 17 jaar afzwaait.

Er waait een frisse wind door de ChristenUnie Bodegraven-Reeuwijk met drie nieuwkomers op de nummers 8, 9 en 10 van de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018: Robin Borg (Reeuwijk), Iris van Tilburg (Bodegraven) en Corstiaan van Pelt (Reeuwijk).

Kees Oskam nieuwe lijsttrekker

Nieuw is ook de lijsttrekker. Kees Oskam is tijdens de ledenvergadering unaniem gekozen. Oskam is momenteel wethouder en onder meer verantwoordelijk voor Duurzaamheid, Verkeer & Vervoer en Vastgoed.

Op plaats 2 staat Matthijs Kortleven, sinds augustus 2016 woonachtig in Reeuwijk en voorheen gemeenteraadslid in Alphen aan den Rijn. Op plaats 3 prijkt Els Oliwkiewicz, zij deed de afgelopen jaren ruime ervaring op als lid van de Commissie Samenleving. De plaatsen 4, 5, 6 en 7 worden bezet door huidige raadslid Mark Koudijzer, John Jacobs, Fred Westerink en Ralph Segers. Kees Oskam: ,,Ik heb er zin in om met deze ploeg mij de komende vier jaar opnieuw in te zetten voor Bodegraven-Reeuwijk.”

Afscheid huidige fractievoorzitter

Bij de stemming op de ledenvergadering van dinsdag 28 november jl. is de voorgestelde kandidatenlijst unaniem aangenomen. Dat betekent dat de ChristenUnie afscheid neemt van de huidige fractievoorzitter, Arie de Groot. De partij is dankbaar voor zijn zeventien jaar durende trouwe en tomeloze inzet om de ChristenUnie lokaal op te bouwen en te laten bloeien in de raad en als lokale afdeling.

Kandidaat-wethouder bekend

Momenteel is de ChristenUnie onderdeel van de coalitie en levert ze een wethouder in de persoon van Kees Oskam. Voor de raadsperiode 2018-2022 is Kees Oskam opnieuw beschikbaar als kandidaat-wethouder.

Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met Matthijs Kortleven, tel. 06-55795607 of per e-mail: matthijs.kortleven@gmail.com.

Kandidatenlijst 2017 voorstel208,7 kBapplication/pdfdownload