College vergroot kloof tussen politiek en burger.
Het is ontstellend hoe het nieuwe college van Bodegraven zich manifesteert aan de burger. Met veel tam tam en op glossy papier werden de burgers op de hoogte gebracht dat dit college welke wel even “Aan de slag” zou gaan met reeds bestaande en nieuwe plannen. Portretfoto’s werden gemaakt. Het mocht allemaal wat kosten.
Aan de slag is dit college zeker, alleen slaat zij wild om zich heen en treft menige burger. Men kondigt de slag ook niet aan, het gebeurt. Onaangekondigd en onbesproken is er voor de burgers zomaar een andere werkelijkheid.
Een andere werkelijkheid die hen in hun leefomgeving treft.
Communicatie werd in de lijn centraal gesteld. Dat moest beslist beter. De werkelijkheid is dat er communicatieadviseurs worden aangetrokken om achteraf de aangerichte schade te verzachten. Er wordt geen andere besluiten genomen!
Voor een bedrag 46.000 wordt alsnog een communicatieadviseur aangetrokken voor Bodegraven-Noord. Of deze ook wordt ingezet voor de problematiek met de omwonenden voor de voorgenomen vestiging van Interchicken in de Dronenwijk, is nog niet bekend.
De ChristenUnie is zeer bezorgd over deze handelswijze en communicatie. Ook over de wijze van beantwoorden van vragen of juist niet beantwoorden van vragen.
Zo wordt de burger niet in zijn waarde gelaten en serieus genomen.
De ChristenUnie is ook zeer bezorgd over het geld wat er allemaal aan wordt verspild.
Dat is niet nodig als het college gewoon z’n werk goed doet.
De ChristenUnie is het meest bezorgd over de gevolgen. De burger gaat de politiek wantrouwen. Zeker als beslissingen niet in één lijn liggen met eerder uitgezette lijnen en de burgers niet vooraf worden betrokken bij planvorming die ingrijpend kunnen worden voor zijn of haar leefomgeving.
Zo wordt de kloof tussen burger en politiek vergroot. Gemiste Kansen!
A. de Groot
Fractievoorzitter ChristenUnie
Titel | Bestandsgrootte | MIME-type | ||
---|---|---|---|---|
College vergroot kloof tussen politiek en burger | 52,6 kB | application/pdf |