Blogs per auteur

1. zorg 624x270
    Door Els Oliwkiewicz-Borsboom op 6 oktober 2023

Schriftelijke vragen: overname huisartsenpraktijk in Bodegraven

De fractie heeft op 4 oktober 2023 schriftelijke vragen gesteld aan het college. Dit naar aanleiding van de berichtgeving in diverse media over het niet doorgaan van de overname van de praktijk van huisarts Van Dobben. Dat baart de fractie grote zorgen, want zijn we nu terug bij af?

2. Kind spelen strand
    Door Els Oliwkiewicz-Borsboom op 3 oktober 2022

Column: Met andere ogen

Mijn zus, werkzaam als tropenarts in Zambia, was een maand over. Vanwege corona hadden we elkaar 4 jaar niet gezien. Genietend van het moois in en rond Bodegraven-Reeuwijk viel haar oog op de zichtbare veranderingen, maar ook op het contrast tussen twee samenlevingen. De mooie (toeristische) voorzieningen, nieuw geasfalteerde wegen met aparte fietsstroken, bakfietsen om kinderen in te vervoeren, baskets met fleurige bloemen… Hier onrust en onvrede in een welvarende maatschappij die steeds minder rekening houdt met God. Daar een vriendelijke bevolking met een ‘we are used to suffer-mentaliteit’ en een overheid die ‘Zambia is a Christian nation’ als motto heeft.

3. Vogels in de lucht
    3 Tom Kalkman - kopie.jpg
    Door Tom Kalkman op 26 mei 2022

Column: Gaande en komende politici

Op vrijdag 13 mei namen bestuur en fractie van de ChristenUnie afscheid van commissielid Fred Westerink, raadslid Matthijs Kortleven en wethouder Kees Oskam. Mooi dat zij zich zo lang wilden inzetten om zoveel mogelijk recht te doen aan onze belangen.

4. Kleingeld.jpg
    Door Els Oliwkiewicz-Borsboom op 11 mei 2022

CU vraagt naar uitkering energietoeslag

Over de uitbetaling van de energietoeslag hebben we het college van burgemeester en wethouders recent vragen gesteld.

Minister Carola Schouten (Armoedebeleid, Participatie en Pensioenen) heeft onlangs het budget verhoogd voor hulp aan gezinnen met een smalle beurs bij het betalen van hun stijgende energierekening.(Zie o.a. Binnenlands Bestuur van 28 april 2022). Met deze extra gelden zijn de financiële randvoorwaarden ingevuld en kunnen gemeenten de huishoudens met een inkomen tot 120 procent van het sociaal minimum een eenmalige energietoeslag van 800 euro verstrekken. Inmiddels is ook bekend dat er in het land gemeenten zijn die o.a. vanwege de financiële risico’s voor de gemeente nog niet het volledige bedrag hebben uitgekeerd.

5. Banner groot.jpg
    Campagnelogo ChristenUnie - RGB
    Door Webmaster op 19 maart 2022

Bedankt voor uw stem!

Vol dankbaarheid kijken wij terug op de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen. Wij mochten onze 2 zetels behouden zodat de ChristenUnie Bodegraven-Reeuwijk op volle sterkte kan doorgaan. In totaal verzamelde onze fractie 1.427 van de 15.829 geldig uitgebrachte stemmen.