Blogs per label

Campagnelogo ChristenUnie - RGB
    Door Webmaster op 13 maart 2018

Els bij Lijstduwers en Stemmentrekkers

Ons kandidaat raadslid Els Oliwkiewicz zal vanavond, 13 maart, tussen 21.00 uur en 22.00 uur met de lijsttrekkers Elly de Vries (D66) en Robert Smits (GroenLinks) in de radiostudio zijn om vragen te beantwoorden van volgers tijdens de live radio-uitzending Lijstduwers en Stemmentrekkers. De radio-uitzending wordt ook live gestreamd via Facebook en volgers kunnen dus zien wat er in de studio gebeurd en reageren.

2. Organisatie ln
    Door Els Oliwkiewicz-Borsboom op 12 maart 2018

CU ladies night

De CU ladiesnight in Bodegraven-Reeuwijk is een groot succes geworden! In een bomvolle zaal genoten de ladies van een goed gevuld en mooi inhoudelijk programma rondom het thema “VrijMOEDig voor de Koning”. Koningin Ester uit het gelijknamige Bijbelboek stond daarbij centraal. Zij werd door de koning geselecteerd vanwege haar uiterlijke schoonheid en als (Joodse) koningin kreeg het Joodse volk door haar moed en slimheid toestemming om hen te verdedigen en zo kon Ester, met gevaar voor eigen leven, op haar positie haar volk uiteindelijk redden.

Els maakte, als kandidaat voor de ChristenUnie in Bodegraven-Reeuwijk, de vertaalslag naar de lokale politiek. Hoe kun je als vrouw in de politiek je christelijke identiteit laten spreken.

3. Varos 2018
    Door Els Oliwkiewicz-Borsboom op 28 februari 2018

VAROS, initiatief van de ChristenUnie Bodegraven-Reeuwijk gelanceerd

Op initiatief van de lokale ChristenUnie is er deze week in de gemeente Bodegraven-Reeuwijk een uniek concept gelanceerd: VAROS, wat staat voor Vrijwilligers Advies Relaties Onder Spanning. Al diverse keren, maar m.n. tijdens de commissievergadering Samenleving van 23 maart 2017 vroeg Els Oliwkiewicz-Borsboom, commissielid namens de ChristenUnie, opnieuw aandacht voor het schrikbarend hoge percentage van 41% van de casussen bij jeugdzaken die bij het Sociaal Team in Bodegraven-Reeuwijk in behandeling waren m.b.t. (v)echtscheidingen.
    De verantwoordelijk wethouder dhr. Martien Kromwijk nam de oproep om daar iets aan te doen serieus en wilde graag met de fractie in gesprek. Op 26 juni 2017 vond de eerste brainstormsessie plaats met het Sociaal Team en de door de ChristenUnie gevraagde deskundigen van Driestar Educatief. Doel: een platform oprichten waar stellen met relaties onder spanning (we wilden de term (v)echtscheidingen vermijden) op een laagdrempelige manier terecht kunnen om hulp te vragen als er spanningen/problemen zijn of dreigen te ontstaan.

4. Uitnodiging_CU-Ladiesnight
    Door Els Oliwkiewicz-Borsboom op 27 februari 2018

Inschrijving Ladiesnight gestart

De ChristenUnie Bodegraven-Reeuwijk houdt vrijdagavond 9 maart een Ladiesnight. Alle vrouwen van 18+ uit de gemeente zijn van harte welkom om te genieten van een avondvullend programma met onder meer een masterclass stijladvies van Yvonne Stoevelaar, theater door Ilse Beverdam, een Bijbelse ontmoeting met koningin Ester, hapjes en drankjes, samen zingen en ontmoeting.

Opgeven kan bij eoliwkiewicz@bodegraven-reeuwijk.nl.

5. Els
    Door Els Oliwkiewicz-Borsboom op 13 februari 2018

Save the date CU-Ladiesnight 9-3

Speciaal voor de vrouwelijke belangstellenden organiseert de ChristenUnie een CU-Ladiesnight, beleef het verhaal van koningin Ester.

Laat je inspireren door Yvonne Stoevelaar (stijladvies) of Ilse Beverdam (theater).

Het belooft een inspirerende avond te worden op 9 maart, De Deel, Nieuwerbrug.