Berichten over huisvesting

1. GemeentehuisBodegraven
    Door Els Oliwkiewicz-Borsboom op 4 december 2019

Feitenrelaas huisvesting arbeidsmigranten

Op woensdag 27 november vergaderde de gemeenteraad over het feitenrelaas. Een vraag waar we als fractie, deelnemend aan de coalitie, enorm mee geworsteld hebben. Wat is in deze nu verstandig en rechtvaardig? Wij hechten waarde aan de door het college uitgesproken excuses maar concluderen tevens dat er na die tijd, in de genoemde communicatie, de beeldvorming en de bedrijfsvoering (juridische in plaats van menselijke insteek) , de afhandeling van de WOB verzoeken, het werken aan herstel van vertrouwen ons inziens nog niet afdoende stappen zijn gezet.

Lees verder voor onze volledige bijdrage.

2. GemeentehuisBodegraven
    Door Els Oliwkiewicz-Borsboom op 2 april 2019

Huisvesting arbeidsmigranten – raadsvergadering 27 maart

Op 14 november jl. heeft onze fractie aangegeven te betreuren niet scherp genoeg geweest te zijn in het destijds gelopen proces en dat een herhaling van het verloop van dat proces niet meer mag voorkomen. Dat was voor ons ook de reden om op 15 februari schriftelijke vragen te stellen over de voortgang van het proces arbeidsmigranten, want het bleef vanuit het college al 3 maanden oorverdovend stil. Binnen een week werd er door het college een procesvoorstel gelanceerd wat bij onze fractie meteen de alarmbellen deed rinkelen.

3. Wonen
    Door Els Oliwkiewicz-Borsboom op 14 maart 2019

Valse (her)start?

Op 27 maart a.s. staat het procesvoorstel huisvesting arbeidsmigranten op de raadsagenda. Dat heeft sinds de publicatie van het stuk (opnieuw) voor veel ophef en onrust gezorgd. Hoe kan het dat als het woord arbeidsmigranten valt, half Bodegraven-Reeuwijk op stelten staat? Het venijn zit hem mijns inziens niet in de staart, maar in de kop van het stuk. Voorafgegaan door een bulldozer met informatie (grotendeels al bekend), voorzien van 40 voetnoten, beslaat het procesvoorstel slechts 1 pagina.

4. Matthijs
    Door Matthijs Kortleven op 15 november 2018

Bijdrage raadsvergadering 14 november

In de raadsvergaderingen van 14 november werd gesproken over het plan voor de huisvesting van arbeidsmigranten. Dit was onze bijdrage:

Het belangrijkste thema voor de ChristenUnie vanavond is het herstel van vertrouwen. Voor de ChristenUnie betekent dat; wees eerlijk, trouw en rechtvaardig! En dat doen we door allereerst dit plan wat voorligt van tafel te halen.

5. Campagnelogo ChristenUnie - RGB
    Door Webmaster op 14 november 2018

Column: Betrokkenheid van burgers bij besluitvorming

Het zal u niet zijn ontgaan dat er grote onrust is ontstaan rondom het thema huisvesting arbeidsmigranten in Bodegraven. Woensdag 31 oktober was er een inspraakavond over het voorstel van het college van B&W om twee flats te bouwen voor 640 arbeidsmigranten op de Groote Wetering en 300 migranten aan de Duitslandweg. De inspraakavond werd door een paar honderd belanghebbenden bezocht.